Een van de mooie dingen van ” mijn nieuwe baan ” (voelt inmiddels alsof ik al jaren niet anders doe 🙂 is dat je heel direct feedback krijgt.

In veel organisaties zie je dat mensen vooral over elkaar praten maar niet met elkaar;
veel, sluimerende, conflicten zouden voorkomen kunnen worden als wij elkaar sneller en directer, maar natuurlijk altijd met respect, feedback zouden geven.

Bij het geven van een training vullen deelnemers na afloop direct een evaluatieformulier in waardoor je heel snel maar vooral direct geconfronteerd wordt hoe mensen jouw training beleefd hebben.

Ik zie dit als een groot voordeel omdat het uiteindelijk natuurlijk gaat om de toegevoegde waarde van de training voor de deelnemers.

Sommige zaken zijn persoonlijk (” ik vond de training te kort” of juist ” te lang ”) maar ook de verschillende onderdelen worden, weer afhankelijk van eigen voorkeur en behoefte, verschillend beoordeeld. (bv MindMappen, snellezen, motivatie, geheugentechnieken, timemanagement enz.)

Ander voordeel is dat zo goed als iedereen zeer enthousiast is over de training waardoor je zelf ook met een goed gevoel terugkijkt op de training.

Als voorbeeld heb ik enkele voorbeelden uit de evaluatieformulieren van de training bij SNS-Reaal in januari 2012 ingescand :